چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی طراحی الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی
چکیده فارسی مقاله امروزه انتخابات به‌عنوان مهم‌ترین عرصه مشارکت سیاسی، شاخص مردمی‌بودن هر حاکمیت را به محک می‌گذارد. در نظام‌های مردم‌سالار، کسب بیشترین آرا و پیروزی در انتخابات همواره جزو دغدغه‌های اصلی جریان‌های سیاسی بوده است. بازاریابی سیاسی در دهه‌های اخیر به‌عنوان ابزار تحقق پیروزی در انتخابات کاربردی دوچندان یافته است؛ به‌گونه‌ای که پیروزی جریان‌های سیاسی در انتخابات تا حد زیادی به استفاده مؤثر این گروه‌ها از مدل‌های بازاریابی سیاسی برمی‌گردد. در این پژوهش کوشیده شد تا الگویی بومی از بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی ایران ارائه شود. در این پژوهش از رویکرد ظاهرشونده «نظریه‌پردازی داده‌بنیاد» استفاده شد. نتایج مصاحبه عمیق با 13 نفر از خبرگان حوزه انتخابات محلی در تهران نشان داد که 1. ملزومات حضور مؤثر حزب در رقابت سیاسی؛ 2. نیازشناسی بازار رأی؛ 3. طراحی محصول متناسب با مطالبه اصلی بازار رأی؛ 4. بازاریابی و تبلیغات اثربخش محصول سیاسی؛ 5. فروش ایده/کاندیدا و 6. پایش مستمر محیط، ابعاد الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی را رقم می‌زنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی سیاسی، انتخابات محلی، نظریه‌پردازی داده‌‌بنیاد.،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهمن حاجی پور | bahman haji pour
دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

سید محمود حسینی | seyed mahmoud hosseini
دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

ساسان زارع | sasan zare
دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/17578
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-410437.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات