این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۱۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی شناسه سازی داخلی در صنعت خدمات درمانی
چکیده فارسی مقاله در صنعت خدمات درمانی با توجه به اهمیت منابع انسانی برای اعتلای نام یک مرکز درمانی ابتدا باید بر روی ایجاد و تقویت شناسه سازی داخلی آن برنامه ریزی نمود.در این مطالعه به بررسی ابعاد شناسه سازی داخلی و اثر آن بر روی عملکرد کارکنان نسبت به شناسه پرداخته شده است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی بوده،جامعه آماری آن کارکنان بیمارستان های سه شهر اهواز، اصفهان و همدان بوده که از طریق نمونه گیری خوشه ای،نمونه ای به اندازه 390 نفر انتخاب شد که از طریق آزمون های همبستگی، رگرسیون خطی ساده و چندگانه،آزمون کروسکال-والیس و آزمون فریدمن به تحلیل داده ها پرداخته شد. نتایج پژوهش نشان داد که شناسه سازی داخلی با هویت شناسه(β=0.421 , t=8.623) و با تعهد کارکنان نسبت به شناسه(β=0.355 , t=7.022)، همچنین هویت شناسه با تعهد کارکنان نسبت به شناسه(β=0.230 , t=4.434) و دانش کارکنان نسبت به شناسه و تعهد کارکنان نسبت به شناسه(β=0.167, t=3.037) و نیز تعهد کارکنان نسبت به شناسه و عملکرد کارکنان نسبت به شناسه(β=0.454 , t=9.461)، تمایزات بیمارستان ها و تعهد کارکنان نسبت به شناسه ( =17.097 , df=2).دارای رابطه مثبت و معنادار بوده.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی a
چکیده انگلیسی مقاله Internal Branding doesn't have a long research background in Iran. In health care industry with regard to importance of human resource in development of brand of a medical center, creation and development of internal branding must be planned first. In this paper the dimensions of internal branding and their effects on the brand employees' performance are investigated. The authors conduct a descriptive and correlation research using a sample of 390 employees of hospitals in Isfahan, Ahwaz and Hamadan by cluster sampling and data has analyzed through correlation, simple linear Regression, multiple Regression, Kruskal-Wallis and Freedman tests. The results indicate that there is a positive significant relationship between Internal Branding and both Brand Identity (β=0.421 , t=8.623), and Employees` Brand Commitment (β=0.355 , t=7.022); Brand Identity and Employees` Brand Commitment (β=0.230 , t=4.434); Employees` Brand Knowledge and Employees' Brand Commitment (β=0.167, t=3.037); Employees` Brand Commitment and Employees` Brand Performance (β=0.454 , t=9.461) and Hospital's Differentiations and Employees` Brand Commitment ( X2=17.097 , df=2).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ایمان صناعی | iman sanaei


فرناز هارونی | farnaz harouni


ملیکا گماریان | melika gomarian


نسرین جزنی | nasrin jazani



نشانی اینترنتی http://scj.sbu.ac.ir/index.php/BusinessManagement/article/view/4023
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات