این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
چشم انداز مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۳، شماره ۲۰، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت بخش بندی بازار با استفاده از شبکه های عصبی
چکیده فارسی مقاله
یکی از اهداف اولیه مدیران در صنعت گردشگری ایجاد و حفظ رضایت در گردشگران است. عدم اطلاع از خواسته ها و نیازهای گردشگران سالمند، راضی کردن آنها را مشکل خواهد نمود. شناخت ویژگی های افراد سالمند، نیازهای ویژه ، علایق و انگیزه های سفر یکی از راههای کمک به تصمیم گیری و برنامه ریزی مدیران در درک جامع تر رفتار و نیازهای فعلی و آتی است. از آنجا که سالمندان بازار هدف جذابی برای صنعت گردشگری هستند و گردشگری می تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی و میزان لذت زندگی داشته باشد، در این تحقیق به دنبال شناخت و بخش بندی بازار گردشگران سالمند بوده تا با ارائه راهبردهایی، زمینه رشد و توسعه گردشگری داخلی برای آنان فراهم گردد. جامعه آماری، گردشگران سالمند ساکن اصفهان بوده و داده ها در تابستان و پاییز سال 1393 جمع آوری شده است. نتایج نشان می دهد سالمندان جوان، سالمندان مرفه و سالمندان جمع گرا، بخش های مختلف این جامعه می باشند. توسعه خطوط ریلی، ارائه تخفیفات ویژه حمل و نقل و اقامت، برنامه ریزی برای سفر در فصل های خلوت، ارائه تورهای متنوع تر از نظر زمانی، فراهم کردن خدمات ویژه متناسب با نیازهایشان از راهبردهای توسعه گردشگری داخلی برای سالمندان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
راهبرد-گردشگری سالمندی-بخش بندی بازار-شبکه های عصبی،
عنوان انگلیسی
strategies for developing senior tourism; approaches toward market segmentation using neural network
چکیده انگلیسی مقاله
in tourism industry, managers are in direct connection with most of customers daily. One of the main goal is make and save tourists` satisfaction. It is hard to satisfy senior tourists without acknowledge of desires and needs of them. Recognition of senior traits, special needs, experiences, interests and trip impetus are one of the ways to help managers to make decision and programing for future needs. As seniors are target market for tourism industry and tourism can make positive effect on quality and satisfaction of life for them, in this research we want to recognize and divide senior tourism market to present new strategies to develop and increase rate of trips for seniors. This research conducted in Isfahanian senior tourists and data are collected in summer and fall 2014.Results show younger seniors, rich seniors and pluralist seniors are different parts of the market. Development of railroads , discounts , deals and promotion on transportation, trip in low season time, various tours , provide different special services such as lift, wheelchair, doctors, camps in accordance with their needs are some of the strategies for developing senior tourism inside the country.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شرمینه قلمکاری | shermineh ghalamkari
نشانی اینترنتی
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/BusinessManagement/article/view/3866
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات