این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مشاوره شغلی و سازمانی
، جلد ۱۳۹۰، شماره ۸، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
اثربخشی آموزش هدفگذاری شغلی بر انتخاب شغل دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
انتخاب شغل یکی از جنبـههای مختلف زنـدگی است، که انتخاب مناسب آن میتواند زمینهساز احساس رضایت در سایر زمینههای زندگی شود. پژوهش حاضر برای تعیین اثر آموزش هدفگذاری شغلی بر دانشجویان سال آخر کارشناسی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور تهران در انتخاب اهداف شغلی خود، و تعیین شغل مناسب، براساس شناخت هرچه بیشتر نسبت به نیازها، اهداف، علایق، تواناییها و متناسب با تیپ شخصیتی خود انجام شده است. پرسشنامه محقق ساختهِ انتخاب شغل، ابتدا در اختیار نمونه 80 نفری از دانشجویان قرار گرفته و پس از اصلاح نهایی بر روی یک نمونه 50 نفری از دانشجویان کارشناسی رشته روانشناسی پیامنور اجرا و سپس از بین آنها 40 نفر آزمودنی بهطور تصادفی در دو گروه آزمایش (20=n) و کنترل (20=n)، برای اجرای روش آزمایشی از نوع پیشآزمون–پسآزمون جایگزین شدند. گروه آزمایش طی10 جلسه، تحت آموزش هدفگذاری شغلی قرارگرفتند. یافتهها نشان داد که میانگین گروه آزمایش بهطور معناداری از میانگین گروه کنترل بالاتر بود که این افزایش را به عمل آزمایشی نسبت داد. نتایج حاکی از اثربخشی هدفگذاری شغلی بر انتخاب شغل شرکتکنندگان است. یافتههای حاصله از تمام خرده مقیاسهای موجود در مقیاس انتخاب شغل (نگرش، انتظارات و توانایی انجامکار) نیز حاکی از تاثیر آموزش هدفگذاری شغلی بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هدفگذاری شغلی، انتخاب شغل، نظریه هدفگذاری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زﻫﺮا ﻗﺎﺳﻤﻲ | زﻫﺮا ﻗﺎﺳﻤﻲ
دانشگاه پیام نور
ﻣﺠﻴﺪ ﺻﻔﺎری ﻧﻴﺎ | ﻣﺠﻴﺪ ﺻﻔﺎری ﻧﻴﺎ
دانشگاه پیام نور
ﻛﻴﻮﻣﺮث ﻓﺮﺣﺒﺨﺶ | ﻛﻴﻮﻣﺮث ﻓﺮﺣﺒﺨﺶ
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/Careercounseling/article/view/2611
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-381289.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علوم اجتماعی و رفتاری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات