|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۲۰۱۳، شماره ۱۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر مشاوره گروهی مسیر شغلی به سبک رویکرد تصادفی برنامهریزیشده بر پرورش مهارتهای آمادگی فرصتیابی حرفهای دانشجویان دانشگاه اصفهان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر تعیین میزان تأثیر مشاوره گروهی مسیر شغلی به سبک رویکرد تصادفی برنامهریزیشده کرومبولتز بر پرورش مهارتهای آمادگی فرصتیابی حرفهای دانشجویان دانشگاه اصفهان بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه اصفهان در سال 1387 بود که از طریق نمونهگیری در دسترس نمونهای به تعداد 26 نفر بهطور تصادفی از آن انتخاب شد که در دو گروه آزمایش و گواه هر کدام 13 نفر جایگزین شدند. هر دو گروه طی سه مرحله (پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری) مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار استفاده شده در این تحقیق مقیاس آمادگی فرصتیابی حرفهای بوده است. بهمنظور اجرای پژوهش، گروه آزمایش طی شش جلسه تحت مشاوره گروهی شغلی به سبک رویکرد تصادفی برنامهریزیشده کرومبولتز قرار گرفت و گروه گواه در لیست انتظار باقی ماند. بهمنظور تأثیر ماندگاری مشاوره به فاصله 20 روز پس از جلسه آخر یک جلسه پیگیری برگزار گردید. به منظور تحلیل دادهها از نرمافزار spss-15 و تحلیل کواریانس استفاده و نتایج زیر حاصل شد: نتایج نشان داد که مشاوره گروهی مسیر شغلی به سبک رویکرد تصادفی برنامهریزیشده، کنجکاوی دانشجویان را هم در مرحله پسآزمون (04/0 (P=و هم در مرحله پیگیری (001/0(P= و نیز خوشبینی دانشجویان را در مرحله پیگیری (04/0 (P=افزایش داده است ولی بر افزایش پشتکار، انعطافپذیری و ریسکپذیری دانشجویان، مؤثر نبوده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ﻟﻌﻴﺎ دﻳﻦدوﺳﺖ | ﻟﻌﻴﺎ دﻳﻦدوﺳﺖ داﻧﺸگاه اﺻﻔﻬﺎن
ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﻋﺎﺑﺪی | ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﻋﺎﺑﺪی داﻧﺸگاه اﺻﻔﻬﺎن
ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺑﻬﺮاﻣﻲ | ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺑﻬﺮاﻣﻲ داﻧﺸگاه اﺻﻔﻬﺎن
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/Careercounseling/article/view/2652 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-381252.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|