مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۲۰۱۴، شماره ۱۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی سهم هوش هیجانی و هوش شناختی با پیشرفت تحصیلی
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش رابطه میان هوش هیجانی و هوش شناختی با پیشرفت تحصیلی و نقش هر یک از آنها مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانشآموزان سال اول دبیرستان شهر تهران در سال تحصیلی 89 – 88 هستند که از میان آنها (16486 نفر) طبق جدول مورگان حجم نمونه برآورد شد و 420 نفر از دانشآموزان به عنوان نمونه تحقیق بهروش تصادفی خوشهای انتخاب شدهاند. برای جمعآوری اطلاعات از دو نوع ابزار استاندارد شامل آزمون سنجش هوش ریون بزرگسال و آزمون سنجش هوش هیجانی بار – ان استفاده گردید و دادهها با استفاده از آزمونهای آماری آزمون t همبستگی پریسون، آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت نتیجه کلی زیر بهدست آمد. همچنین هوش هیجانی در مقایسه با هوش شناختی سهم بیشتری در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشته است. در ضمن بین دانشآموزان دختر و پسر در هوش هیجانی و مولفه آن تفاوت معناداری مشاهده شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش هیجانی، هوش شناختی، پیشرفت تحصیلی، دوره دبیرستان،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ﻛﺒﺮی ﻓﺮﺟﻲ ﺣﺮاﻧﻲ | ﻛﺒﺮی ﻓﺮﺟﻲ ﺣﺮاﻧﻲ
دانشگاه پداگوژی تاجیکستان


نشانی اینترنتی http://scj.sbu.ac.ir/index.php/Careercounseling/article/view/2672
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-381236.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم اجتماعی و رفتاری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات