|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۲۰۱۴، شماره ۱۵، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
سهم هوش هیجانی و هوش شناختی با پیشرفت تحصیلی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این پژوهش رابطه میان هوش هیجانی و هوش شناختی با پیشرفت تحصیلی و نقش هر یک از آنها مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانشآموزان سال اول دبیرستان شهر تهران در سال تحصیلی 89 – 88 هستند که از میان آنها (16486 نفر) طبق جدول مورگان حجم نمونه برآورد شد و 420 نفر از دانشآموزان به عنوان نمونه تحقیق بهروش تصادفی خوشهای انتخاب شدهاند. برای جمعآوری اطلاعات از دو نوع ابزار استاندارد شامل آزمون سنجش هوش ریون بزرگسال و آزمون سنجش هوش هیجانی بار – ان استفاده گردید و دادهها با استفاده از آزمونهای آماری آزمون t همبستگی پریسون، آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت نتیجه کلی زیر بهدست آمد. همچنین هوش هیجانی در مقایسه با هوش شناختی سهم بیشتری در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشته است. در ضمن بین دانشآموزان دختر و پسر در هوش هیجانی و مولفه آن تفاوت معناداری مشاهده شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هوش هیجانی، هوش شناختی، پیشرفت تحصیلی، دوره دبیرستان، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ﻛﺒﺮی ﻓﺮﺟﻲ ﺣﺮاﻧﻲ | ﻛﺒﺮی ﻓﺮﺟﻲ ﺣﺮاﻧﻲ دانشگاه پداگوژی تاجیکستان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/Careercounseling/article/view/2672 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-381236.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|