|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۲۰۱۴، شماره ۱۵، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مدل ادراک و نگرش معلمان نسبت به توسعه حرفهای در مراکز تربیت معلم: مطالعه ترکیبی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر، بررسی ادراک و نگرش معلمان نسبت به ابعاد متنوع توسعه حرفهای ارائه شده در مراکز تربیت معلم بود. این پژوهش بر مبنای رویکرد ترکیبی اکتشافی با مشارکت 368 نفر از معلمان دوره ابتدایی و راهنمایی که بهصورت ضمن خدمت مشغول گذاراندن دوره توسعه حرفهای در مراکز تربیت معلم هستند و 11 نفر از مدرسان این مراکز در شش مرکز تربیت معلم انجام شد. هدف مرحله کیفی کاوش مقولههای مرتبط با توسعه حرفهای و فراهم نمودن مبنای برای طراحی پرسشنامه و مدل مفهومی برای استفاده در مرحله کمی بود. تجزیه و تحلیل مدل معادلات ساختاری در مرحله کمی یک مدل ده عاملی فراهم نمود که روابط بین عوامل متمایز توسعه حرفهای معلمان در مراکز تربیت معلم را نشان میدهد. یافتههای پژوهش، مدلی اکتشافی برای توصیف روابط بین انگیزهها و مشارکت معلمان در توسعه حرفهای، راهبردهای توسعه حرفهای، ابعاد زمینهای و محیطی مراکز تربیت معلم و نتایج مثبت و منفی حاصل از آن ارائه میدهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ﻣﺮﺗﻀﻲ ﻃﺎﻫﺮی | ﻣﺮﺗﻀﻲ ﻃﺎﻫﺮی دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
ﻣﺤﺒﻮﺑﻪ عارفی | ﻣﺤﺒﻮﺑﻪ arefi دانشگاه شهید ﺑﻬﺸﺘﻲ
ﻣﺤﻤﺪﺣﺴﻦ ﭘﺮداﺧﺘﭽﻲ | ﻣﺤﻤﺪﺣﺴﻦ ﭘﺮداﺧﺘﭽﻲ دانشگاه شهید ﺑﻬﺸﺘﻲ
محمد ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻲ | mohammad ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻲ دانشگاه شهید ﺑﻬﺸﺘﻲ
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/Careercounseling/article/view/2671 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-381235.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|