|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۲۰۱۴، شماره ۱۵، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی ساختار عاملی و پایایی پرسش نامه ارزشهای فرهنگی سازمان |
|
چکیده فارسی مقاله |
: فرهنگ بهعنوان ارزشها، نگرشها، اعتقادات و الگوهای تفکر، تاثیر عمدهای بر تمام جوانب زندگی اجتماعی و سازمانی و فردی دارد. بهعلاوه، با توجه به جهانیسازی و افزایش تاثیر فرهنگ در ارتباطات و تجارت بینالملل، بهنظر میرسد علوم اجتماعی و روانشناسی بایستی با تاکید بیشتری به عوامل میان فرهنگی نگاه کند. سنجش ابعاد مختلف فرهنگ در کنار این واقعیت که ارزشهای فرهنگی ممکن است با گذشت زمان تغییر یابد، توسعه ابزارهای معتبر برای اندازهگیری این ارزشها را ضروری می-سازد. از اینرو هدف این پژوهش بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزشهای فرهنگی هافستد، که یکی از ابزارهای جامع و جدید در این زمینه میباشد در جامعه ایرانی است. به این منظور 800 نفر دانشجو (300 مرد و 500 زن) با استفاده از نمونه انتخاب شده و به مادههای این مقیاس پاسخ دادند. داده-ها با استفاده از نرمافزار spss و روش تحلیل عامل اکتشافی، مولفههای اصلی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این تحلیل با چرخش واریماکس در نهایت منجر به حذف 6 آیتم از پرسشنامه اصلی و استخراج 4 عامل مجزا شد. اعتبار پرسشنامه نیز با روش محاسبه آلفای کرونباخ در حد قابل قبول بهدست آمد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
فرهنگ، تحلیل عاملی، اعتبار، ارزشهای فرهنگی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
روح اﷲ ﻣﻨﺼﻮری ﺳﭙﻬﺮ | rouh اﷲ ﻣﻨﺼﻮری ﺳﭙﻬﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﻴﺪ ﺑﻬﺸﺘﻲ
ﺣﻮرا ﻣﻄﻴﻌﻲ | ﺣﻮرا ﻣﻄﻴﻌﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﻴﺪ ﺑﻬﺸﺘﻲ
ﺟﻮاد ﺷﻜﺮرﻳﺰ | ﺟﻮاد ﺷﻜﺮرﻳﺰ داﻧﺸﮕﺎه ﭘﻴﺎم ﻧﻮر
وﺣﻴﺪ ﻧﺠﺎﺗﻲ | وﺣﻴﺪ ﻧﺠﺎﺗﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﻴﺪ ﺑﻬﺸﺘﻲ
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/Careercounseling/article/view/2669 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-381233.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|