|
مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، جلد ۵، شماره ۸، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
الگویی برای افزایش بهرهوری پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای افزایش بهرهوری پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است. جهت ارائه مدل بهرهوری پژوهشی با بهرهگیری از نظریه مبنایی (GT) با هفت گروه از اطلاعرسانان کلیدی با استفاده از روش مصاحبه عمیق گفتگو گردید و سپس با طی فرایند کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی به الگوی بهرهوری پژوهش دست یافت. در الگوی بدست آمده موجبات علی، سطوح مداخله و عوامل، پیامدها و نتایج و همچنین عوامل زمینهای مورد بحث قرار گرفته است. سپس در بخش مطالعات کمی و میدانی از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه براساس مدل نظریه مبنایی حاصل از مصاحبهها ساخته شد. محتوای پرسشنامه دربرگیرنده مولفههایی شامل عوامل بهرهوری پژوهشی اعضای هیات علمی، تسهیلگران، پیامدها و زمینههای بروز بهرهوری پژوهشی است. که در بخش عوامل، در دو قالب درونی و بیرونی 75 عامل، در بخش تسهیلگران بهرهوری پژوهش 10 مولفه، در بخش نتایج 11 مولفه و نهایتا در بخش عوامل زمینهای 6 مولفه لحاظ شد. موجبات علی (درونی و برونی) بهرهوری پژوهشی در این مقاله یک مدل نهایی معادلات ساختاری از بهرهوری پژوهشی اعضای هیات علمی ارائه میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هیات علمی، بهرهوری پژوهشی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
اکبر فرجی ارمکی | akbar faraji armaki
حمیدرضا آراسته | hamidreza arasteh
مقصود فراستخواه | maghsoud farasatkhah
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/JMPES/article/view/7043 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1091/article-1091-381095.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|