مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، جلد ۵، شماره ۸، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی الگویی برای افزایش بهره‌وری پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای افزایش بهره­وری پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است. جهت ارائه مدل بهره­وری پژوهشی با بهره­گیری از نظریه مبنایی (GT) با هفت گروه از اطلاع­رسانان کلیدی با استفاده از روش مصاحبه عمیق گفتگو گردید و سپس با طی فرایند کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی به الگوی بهره­وری پژوهش دست یافت. در الگوی بدست آمده موجبات علی، سطوح مداخله و عوامل، پیامدها و نتایج و هم­چنین عوامل زمینه­ای مورد بحث قرار گرفته است. سپس در بخش مطالعات کمی و میدانی از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه براساس مدل نظریه مبنایی حاصل از مصاحبه­ها ساخته شد. محتوای پرسشنامه دربرگیرنده مولفه­هایی شامل عوامل بهره­وری پژوهشی اعضای هیات علمی، تسهیل­گران، پیامدها و زمینه­های بروز بهره­وری پژوهشی است. که در بخش عوامل، در دو قالب درونی و بیرونی 75 عامل، در بخش تسهیل­گران بهره­وری پژوهش 10 مولفه، در بخش نتایج 11 مولفه و نهایتا در بخش عوامل زمینه­ای 6 مولفه لحاظ شد. موجبات علی (درونی و برونی) بهره­­­­­وری پژوهشی در این مقاله یک مدل نهایی معادلات ساختاری از بهره­وری پژوهشی اعضای هیات علمی ارائه می­شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هیات علمی، بهره‌وری پژوهشی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکبر فرجی ارمکی | akbar faraji armaki


حمیدرضا آراسته | hamidreza arasteh


مقصود فراستخواه | maghsoud farasatkhah



نشانی اینترنتی http://scj.sbu.ac.ir/index.php/JMPES/article/view/7043
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1091/article-1091-381095.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات