|
مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، جلد ۵، شماره ۸، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطه بین هوش معنوی و هوش هیجانی دانشآموزان دختر منطقه ۱۵ آموزش و پرورش شهر تهران |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش معنوی و هوش هیجانی دانشآموزان دختر منطقه 15 تهران است. این پژوهش از نوع همبستگی و جامعه مورد پژوهش عبارت است از کلیه دانشآموزان دختر منطقه 15 شهر تهران که در سال تحصیلی 91-90 در پایه سوم راهنمایی مشغول به تحصیل بودهاند. نمونه شامل 100 دانشآموز میباشد که به روش نمونهگیری خوشهای، انتخاب شدند. بهمنظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه هوش معنوی ناصری (1386) و پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینک استفاده شد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. برای تحلیل آماری دادههای پژوهش از روشهای آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و ...) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد. نتایج تحلیل دادههای پژوهش به شرح زیر است: بین هوش معنوی و هوش هیجانی دانشآموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه خودآگاهی هوش هیجانی دانشآموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه خودکنترلی هوش هیجانی دانشآموزان دختر رابطه معناداری وجود ندارد. بین هوش معنوی و مولفه همدلی هوش هیجانی دانشآموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه خودانگیزی هوش هیجانی دانشآموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه مهارتهای ارتباطی هوش هیجانی دانشآموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
، هوش معنوی، هوش هیجانی، مولفههای هوش هیجانی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
لیلا شهرابی فراهانی | leila shahrabi farahani علامه طباطبایی
کیومرث فرحبخش | kiumars farahbakhsh علامه طباطبایی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/JMPES/article/view/7040 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1091/article-1091-381092.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|