علوم محیطی، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی نگرشهای کودکان پیشدبستانی شهر مشهد در مورد مسائل محیطزیستی
چکیده فارسی مقاله چکیده شکلگیری نگرش، ارزشها، تعهد و مهارتهای مورد نیاز برای حفظ و پشتیبانی محیطزیست در افراد از سنین پایین آغاز میشود . هدف از این پژوهش بررسی نگرشهای محیطزیستی و انتخاب نوع سبکه ای یادگیری در کودکان پیش دبستانی شهر مشهد بر اساس تفاوت های جنس می باشد. این مطالعه از نوع توصیفی -پیمایشی است و 112 کودک شرکتکننده به طور تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. نسخه اقتباسشده از پرسش نامه با تصاویر طراحی شده توسط پژوهش گر حمایت شد که به طور واضح هر یک از سؤالات را معرفی می کرد. نتایج این پژوهش نشان داد که نگرشهای کودکان پیش دبستانی درباره مسائل محیط زیستی عموماً خوب است و آنه ا به ترتیب روشهای بازی، ایفای نقش، قصه گویی، گردش علمی و بازدید، توضیحی و تمرین و تکر ار را برای آموزش محیط زیست پیشنهاد کردند. هم چنین نتایج آزمونهای همبستگی نشان داد که هیچگونه ارتباط معناداری میان جنسیت با میزان نگرش به مسائل محیط زیستی و انتخاب نوع سبک ه ای یادگیری در کودکان وجود ندارد. از آن جا که مهدکودک ها بهعنوان فضایی که کودکان ساعتهای زیادی از طول روز خود را در مهمترین سنین الگوپذیری و آموزشپذیری در آنجا سپری میکنند، میتواند بهعنوان یکی از مهمترین فضاها برای افزایش آگاهیهای محیطزیستی کودکان قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمد شبیری | seyed mohammad shobeiri
دانشگاه پیام نور

حسین میبودی | hossein meiboudi
دانشگاه آزاد اسلامی

نازنین امیدوار | nazanin omidvar
دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://scj.sbu.ac.ir/index.php/EnvironmentalScience/article/view/5691
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/964/article-964-380504.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم پایه
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات