|
علوم محیطی، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش و تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر صادرات انار ارگانیک ایران (مطالعه موردی شهرستان ساوه) |
|
چکیده فارسی مقاله |
در دهه های اخیر در اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با افزایش نگرانی عمومی کیفیت غذا و سلامت افراد جامعه و همچنین تخریب منابع طبیعی، کشاورزی ارگانیک مورد توجه واقع شده است. تحقیق حاضر با بررسی وضع موجود تولید و صادرات انار منطقه، چالش های پیش روی تولید و صادرات انار ارگانیک و شناسایی عوامل آمیخته بازاریابی به بررسی تأثیر عوامل بازاریابی بر توسعه صادرات انار به بازارهای بین المللی پرداخته تا زمینه برای بهبود وضع موجود و دستیابی به ظرفیت بهینه صادرات انار در ساوه مهیا شود. در بخش پیمایشی تحقیق، 3 نوع پرسشنامه تدوین شد و در بین 121 نفر از نمونه آماری مورد نظر در بخش باغداران انار، 50 نفر از نمونه آماری مورد نظر در بخش صادر کنندگان و تولید کنندگان دارای سابقه صادرات و 21 نفر از نمونه آماری در بخش صادر کنندگان توزیع شد. بر اساس آزمون t تک گروهی و آزمون فریدمن با درصد خطای 5 درصد، فرضیات مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که مهمترین عوامل تأثیر گذار بر توسعه صادرات انار در بین عوامل آمیخته بازاریابی بترتیب عنصر قیمت، عنصر محصول، عنصر توزیع و عنصر ترفیع بودند. همچنین نتایج نشان داد که عدم آگاهی تولید کنندگان، عدم حمایت از تولید کننده در دوره گذار و عدم تضمین خرید محصول با قیمت بالاتر از جمله موانع پیش روی توسعه سطح زیر کشت انار ارگانیک در منطقه بود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کشاورزی ارگانیک- بازاریابی- انار- آمیخته بازاریابی، |
|
عنوان انگلیسی |
The role and impact on export marketing mix of organic pomegranate (city of Saveh case study) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In recent decades in most developed and developing countries, with increasing public concern food quality and health of society people as well destruction of natural resources, Organic farming has been attention. This study to review the current situation in the region produces and exports fruit, pomegranate challenges of producing and exporting organic identification. And also the use of the marketing mix marketing effect on the development of international export markets of pomegranate. To provide a context appropriate suggestions to improve the status quo and thus achieve optimal capacity to provide export pomegranates in Saveh. In the survey study, three types of questionnaires were developed. Among 121 statistical sample used in the orchard of pomegranates, 50 of the statistical sample of Specified in Section exporters and manufacturers with export experience and 21 of the statistical sample in Section were distributed. based on a single group t test and the Friedman test with a percentage error of 5%, the hypotheses were tested. Results showed that the main factors affecting the development of pomegranate export marketing mix elements in order of price, product, component, element, element distribution and promotion (advertising) respectively. The results also showed that lack of knowledge producers, Lack of support from the manufacturer during of transitional and Lack of guarantee of of buying product with higher-priced Including the the obstacles facing the development of organic pomegranate area under cultivation in the region |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Organic Farming, Marketing, Pomegranate, Marketing Mix |
|
نویسندگان مقاله |
هومان لیاقتی | houman liaghati داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﻴﺪﺑﻬﺸﺘﻲ
وحید عسکری | vahid askari داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﻴﺪﺑﻬﺸﺘﻲ
محدثه صادقی | mohadeseh sadeghi داﻧﺸﮕﺎه اﻳﻼم،
سیدمحمد مجابی | seyed mohammad mojabi ﺳﺎزﻣﺎن ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻣﺤﻴﻂزﻳﺴﺖ، ﺗﻬﺮان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/EnvironmentalScience/article/view/5732 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/964/article-964-380436.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|