|
تحلیل اجتماعی نظم و نابرابری، جلد ۱۳۸۹، شماره ۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
زیست جهان دانشجویان: به سوی چندگانگی مطالعه موردی: دانشگاه صنعتی امیرکبیر |
|
چکیده فارسی مقاله |
مطالعات صورت گرفته در حوزه دانشجویی کشور نشان می دهد که در سالهای اخیر فضای ذهنی و فکری دانشجویان و به تبع آن فضای اجتماعی و فرهنگی دانشگاهها تا حدی دچار تکثر شده است. بهویژه این وضعیت در رفتارها و کنشهای دینی دانشجویان قابل مشاهده است. در این مقاله، با استفاده از الگوی تبیینی پیتر برگر، این تکثر که به عنوان چندگانه شدن زیست جهان دانشجویان از آنها یاد می شود، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مورد بررسی قرار گرفته و با بهره گیری از روش پیمایش و اسنادی و مشاهده همراه با مشارکت نشان داده شده است که بهطور ضمنی، هم در سطح عموم دانشجویان و هم در سطح تشکلهای دانشجویی، زیست جهان اصولگرایی انقلابی و زیست جهان عرفی از هم قابل تشخیص است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Studies on university students in Iran show that in recent years the mentality of students and the social space of universities have, to some extent, become pluralized. This is especially obvious in the religious actions and behavior of students. Applying the explanatory model of Peter Berger in this article, we inquiry into this pluralization (of the students’ life-world) at Amirkabir University which is one of the high-ranked universities of Technology in Iran. Through the use of some techniques such as survey, participant observation and documentary study, we reason that one can distinguish concretely two life-worlds among students: fundamental-revolutionary and secular. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Pluralization, Life world, Religiosity |
|
نویسندگان مقاله |
ابوالفضل مرشدی | abolfazl morshedi دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/socialanalisys/article/view/1224 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/718/article-718-380270.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|