این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
چشم انداز مدیریت صنعتی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۰۵-۱۴۴
عنوان فارسی
توسعه مدل مدیریت زنجیره تأمین هوشمند در صنعت کالاهای تندمصرف
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی پژوهش دستیابی به مدل زنجیره تأمین هوشمند صنعت کالاهای تند مصرف در ایران میباشد. از آنجا که این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی است، در بخش کیفی پس از مرور مطالعات موجود و جمعآوری ادبیات موضوعی پژوهش، مقالات مرتبط شناسایی و خروجیهای به دست آمده با استفاده از روش مالتی گراندد تئوری تحلیل گردید. پس از انجام روش فراترکیب، مقالات منتخب استخراج شدند. همچنین، پس از برگزاری مصاحبه با 15 نفر از خبرگان حوزه مورد بررسی، به کدگذاری مقولهها پرداخته و نتیجه به استخراج مدل منتج شد. در بخش کمی به منظور پالایه نمودن شاخصها از روش پشتیبان اجماع گسسته استفاده شد. در ادامه به منظور نوعشناسی مدل از روش تحلیل مقایسهای کیفی فازی با استفاده از نرمافزار FsQCA4 استفاده شد. دادههای بخش کمی از بین 20 نفر از مدیران و خبرگان زنجیره تأمین در شرکتهای فعال در صنعت کالاهای تند مصرف شهر تهران گردآوری شدند. بر اساس نتایج کیفی پژوهش، مشخص گردید مدل مذکور دارای 6 مقوله اصلی، 21 مقوله فرعی و 113 کد شاخص میباشد. همچنین بر اساس نتایج بخش کمی تعداد 92 شاخص به عنوان مناسبترین شاخصهای هوشمندسازی زنجیره تامین صنعت کالاهای تند مصرف تعیین و در ادامه مناسبترین ترکیب بین شاخصهای مدل پارادایمی تعیین شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
زنجیرۀ تأمین هوشمند، صنعت کالاهای تندمصرف، نظریه برخواسته از دادههای چندگانه، روش پشتیبان اجماع گسسته، تحلیل مقایسهای کیفی فازی،
عنوان انگلیسی
Developing Smart Supply Chain Management Model in Fast-moving Consumer Goods Industry (FMCG)
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of the research is to achieve a smart supply chain management model for FMCG industry in Iran. Since this research is of an exploratory mixture type, in qualitative section after reviewing the existing literature and collecting the relevant literature of the researchs, related articles identified and the obtained results analyzed by Multi-Grounded theory. After performing the meta-synthesis method, the selected articles extracted. Then after interviewing with 15 experts, the categories were coded. The result led to the extraction of the model. In the quantitative part, in order to refine the attributes, the DCSM used. Next in qualitative part, for model configuration, FsQCA method implemented. Quantitative data collected from 20 supply chain managers and experts in companies active in FMCG industry in Tehran. Based on the results obtained, the model has 6 main categories, 21 sub-categories and 113 attributes. Also, based on the results of the quantitative section, 92 attributes determined as the most appropriate attributes and then the most suitable combination of the attributes related to the paradigm model determined. The results of the research presented a conceptual model for smart supply chain management in FMCG industry in Iran, which can be used by industrialists and researchers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
زنجیرۀ تأمین هوشمند, صنعت کالاهای تندمصرف, نظریه برخواسته از دادههای چندگانه, روش پشتیبان اجماع گسسته, تحلیل مقایسهای کیفی فازی
نویسندگان مقاله
علی هورشاد |
دانشجوی دکتری، پردیس البرز دانشگاه تهران، البرز، ایران.
حسین صفری |
استاد، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
روح اله قاسمی |
استادیار، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jimp.sbu.ac.ir/article_103884_a09702de79829d59ffb737635a36829f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات