|
چشم انداز مدیریت صنعتی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۲۷-۴۶
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر مشارکت ذی نفعان در فرآیند توسعه محصول جدید بر عملکرد سازمانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش های پیشین در زمینه توسعه محصول جدید، به نقش مشارکت ذینفعان اشاره کردهاند؛ اما تلاشهای اندکی برای ارائه یک مدل تجربی که تأثیر جداگانه ابعاد مختلف مشارکت ذینفعان و تأثیرآنها بر عملکرد را بررسی کرده باشد، صورت گرفته است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر مشارکت مشتریان، تأمینکنندگان و گروههای میانوظیفهای در توسعه محصول جدید بر عملکرد سازمان و تشریح نقش میانجی عملکرد توسعه محصول جدید است. این مطالعه بر اساس روش پژوهش توصیفی و با بررسی شرکتهای تولیدکننده سختافزار در صنعت فناوری اطلاعات انجام شده است. دادهها با استفاده از پرسشنامه گردآوری و با استفاده از مدل معادلات ساختاری آزمون شدهاند. نتایج نشان دهندهی تأثیر مثبت مشارکت گروههای میان وظیفهای و تأمینکنندگان در توسعه محصول جدید بر عملکرد سازمانی است؛ همچنین مطالعه حاضر نمایانگر تأیید نقش میانجی عملکرد توسعه محصول جدید در رابطه مشارکت ذینفعان و عملکرد کلی شرکت است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
توسعه محصول جدید، مشارکت ذینفعان، عملکرد سازمانی، تولیدکنندگان سختافزار، |
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Stakeholders Participation in New Product Development on Organizational Performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The importance of stakeholder’s participation has been recognized in new product development (NPD) literature, yet efforts to present an empirically model that examine Stakeholders Participation and its effect on firm performance are scarce. This paper aims to explore the effect of involvement of customers, suppliers and cross-functional teams in NPDas stakeholders’ participation on performance and to examine the mediating role of NPD performance. This study is descriptive which is conducted with investigation of total number of hardware manufacturers in information technology industry. Data are gathered by questionnaire and empirical analyses and were performed using SEM. The analytical results demonstrated that cross-functional teams and suppliers’ participation positively effect on organizational performance. Also, our study showed the confirmation of the mediating role of the new product development function in relation to stakeholder participation and overall company performance. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
توسعه محصول جدید, مشارکت ذینفعان, عملکرد سازمانی, تولیدکنندگان سختافزار |
|
نویسندگان مقاله |
محمدجواد نائیجی | استادیار، دانشگاه شهید بهشتی.
فرهاد پناهی فر | استادیار، دانشگاه شهید بهشتی.
یعقوب طاطاری | دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87193_83a8ebd871e963119adb1dbca54b029c.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|