این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
چشم انداز مدیریت صنعتی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۳۷-۱۶۲
عنوان فارسی
طراحی مدل پویای توسعه محصول جدید با تأکید بر تئوری انتشار باس
چکیده فارسی مقاله
توجه به عوامل کلیدی در توسعه موفقیت آمیز محصولات جدید، یکی از عوامل اصلی جلب مشتریان و کسب مزیت رقابتی به شمار می رود. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر سیاست گذاری بر عوامل کلیدی توسعه محصولات جدید بر افزایش نرخ جذب مشتریان انجام شده است. با توجه به تغییر پارامترها در طول زمان و اهمیت انتشار نوآوری در توسعه محصولات جدید، در این پژوهش از رویکرد پویاییشناسی سیستم و تئوری انتشار باس برای مدلسازی مسئله استفاده شده است. در این راستا، ابتدا با مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با متخصصان، عوامل کلیدی توسعه موفقیت آمیز محصولات جدید شناسایی شدند. سپس با تعیین روابط متغیرهای پژوهش و استخراج فرضیه های پویا، نمودارهای علت ـ معلول و موجودی ـ جریان شکل گرفتند. نهایتاً، پس از تعریف معادلات دینامیکی و شبیه سازی مدل در نرمافزار ونیسم، اعتبار مدل موردتأیید قرار گرفت. نتایج بررسی سیاست های چهارگانه پایه، تبلیغات، تحقیق و توسعه و تبلیغات و تحقیق و توسعه متوازن نشان داد که افزایش همزمان بودجه تبلیغات و تحقیق و توسعه می تواند تأثیر بیشتری بر جذب مشتریان و موفقیت توسعه محصول جدید داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پویاییشناسی سیستمها، توسعه محصول جدید، تئوری انتشار باس،
عنوان انگلیسی
Designing a Dynamic Model for New Product Development by Emphasizing on Bass Diffusion Theory
چکیده انگلیسی مقاله
Consideration of critical factors in successful development of new products is one of the main factors in customers’ attraction and achieving competitive advantage. This study aims to investigate the effect of making policies around key factors of new products development (NDP) on increase of customers’ attraction rate. Considering dynamics of model’s parameters over the time and importance of innovation diffusion in NDP, in this research, Bass diffusion theory and system dynamics approach are used for modelling the problem. In this regard, first by reviewing the literature and interviewing with the experts, critical factors for successful development of new products were identified. Then, by determination of the relationships among research variables and exploration of dynamic hypotheses, cause & effect and stock & flow diagrams were developed. Finally, after definition of dynamo equations and simulation of the model in Vensim software, model’s validity was verified. The results from implementing four policies, namely: basic, advertisement, R&D and balanced advertisement and R&D, indicated that simultaneous increase in R&D and advertisement budget, can be more effective in customers’ attraction and success of NDP.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پویاییشناسی سیستمها, توسعه محصول جدید, تئوری انتشار باس
نویسندگان مقاله
مهدی همایونفر |
استادیار، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت.
بیژن نهاوندی |
استادیار، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
پریسا گل باز زاده |
کارشناس ارشد، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت.
نشانی اینترنتی
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87183_2c23872bceccb6ae124b162935fc695a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات