|
چشم انداز مدیریت صنعتی، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۳۱-۵۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تاثیر تصمیم گیری مشتریان با ترجیحات ریسک متفاوت بر ارائه کنندگان وارانتی: رویکرد عامل محور |
|
چکیده فارسی مقاله |
رقابت فزاینده موجب شده تا تولیدکنندگان به دنبال راهی برای جذب بیشتر مشتریان باشند، در این بین اطمینان دادن به مشتری که کالای خریداری شده وی کیفیت لازم را دارد و آن طور که انتظار دارد کار میکند، عنصری حیاتی به شمار میآید. یکی از روشهای اطمینان دادن به مشتریان ارائه وارانتی هایی است که نه تنها ریسک خرابی محصول را کم کند، بلکه مطابق با خواستهها و نیازهای وی نیز باشد. این پژوهش به دنبال درک تصمیم گیری های متفاوت مشتریان بازار وارانتی و تاثیرات آن بر روی نتایج کوتاه مدت و بلندمدت ارائه کنندگان وارانتی است. مشتریان این بازار ترجیحات متفاوتی از نظر ریسک دارند و برای تمدید قرارداد خود ممکن است دو نوع عقلایی و اجتماعی تصمیم بگیرند. نتایج حاصل از تصمیم گیری متفاوت مشتریان ناهمگون در بازه کوتاه مدت و بلندمدت روی سودآوری و مشتریان باقیمانده ارائه کنندگان وارانتی تحلیل شده است. این مقاله از رویکرد عامل محور استفاده می کند. نتایج نشان می دهد که تعداد مشتریانی که مایل به تمدید قرارداد هستند، و نیز سودآوری ارائه کنندگان خدمات متاثر از جامعه مشتریان و نوع تصمیم گیری آنان خواهد بود. همچنین با در نظر گرفتن کلیه حالت ها، در کوتاه مدت، ارائه کننده اول و در بلند مدت ارائه کننده دوم قادر به حفظ مشتریان و کسب سودآوری بیشتر خواهد بود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
وارانتی، مدل سازی عامل محور، ترجیحات ریسک، تصمیم گیری عقلایی، تصمیمگیری اجتماعی، |
|
عنوان انگلیسی |
The Effects of Customers’ Decision making with Different Risk Prefrences on Warranty Providers: Agent based Modeling |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The increased competition in markets, make manufacturers find a better way to attract customers. It is critical to make customers sure about the quality and reliability of products. One way to ensure customers is providing warranty policies to reduce not only the risk of production failures, but also to understand customers’ wants and requirements. This research seeks to recognize the effects of decision making of customers on short-term and long-term results of warranty providers with agent based modeling. Cusomers of this market have different risk prefrences and make decision in two ways: logically and socially. The reults confirm that the type of customers and their decisions influence the number of customers who will to extend their contract and the profitability of warranty providers. Concering to all states, the fisrt warranty provider in short term and the second warranty provider in long term are more capable of keeping customers and make profit. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
وارانتی, مدل سازی عامل محور, ترجیحات ریسک, تصمیم گیری عقلایی, تصمیمگیری اجتماعی |
|
نویسندگان مقاله |
عزت الله اصغری زاده | دانشیار، دانشگاه تهران.
محمدرضا صادقی مقدم | دانشیار، دانشگاه تهران.
حسین صفری | استاد، دانشگاه تهران.
مهسا سلطانی نشان | دانشجوی دکتری، دانشگاه تهران.
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87151_6e61ac410bbb62b88938f4225b387af0.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|