این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
چشم انداز مدیریت صنعتی
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۳۵-۱۵۹
عنوان فارسی
تصمیمات قیمتگذاری و زمان تحویل در زنجیره تأمین دوکاناله با فروش سنتی و آنلاین در حالت متمرکزو غیرمتمرکز با سیستمهای حمل متفاوت
چکیده فارسی مقاله
با رشد سریع فناوری اطلاعات، تولیدکنندگان که در گذشته فقط بهصورت سنتی و از طریق خردهفروشان محصولات خود را عرضه میکردند، میتوانند بهصورت مستقیم و آنلاین نیز محصولات خود را عرضه کنند. این پژوهش، یک زنجیره تأمین دوکاناله شامل یک تولیدکننده و یک خردهفروش را در نظر گرفته است که در آن تولیدکننده میتواند محصولات خود را از طریق دو کانال سنتی و آنلاین به فروش برساند. فرض میشود تولیدکننده محصول را در کانال آنلاین با دو روش حمل و درنتیجه دو زمان تحویل متفاوت عرضه میکند که قاعدتاً روی تقاضای یکدیگر تأثیر میگذارد. زنجیره تأمین موردنظر ابتدا در حالت غیرمتمرکز با فرض رهبری تولیدکننده و با استفاده از رویکرد استکلبرگ مدلسازی شده و متغیرهای تصمیم کلیدی شامل قیمت کانالهای سنتی و آنلاین و زمانهای تحویل کانالهای آنلاین تعیین میشود؛ سپس فرض میشود که تولیدکننده و خردهفروش تصمیمات خود را بهطور یکپارچه و متمرکز اتخاذ کنند. آنچه موجب نوآوری و منحصربهفرد شدن این پژوهش میشود، وجود دو کانال فروش آنلاین و رقابت بین آنها و همچنین کانال فروش سنتی است. مثالهای عددی ارائهشده نشان میدهد که یکپارچگی و هماهنگی تولیدکننده و خردهفروش به نفع تمام اعضای زنجیره تأمین است و به میزان زیادی سود کل زنجیره تأمین را افزایش میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت زنجیره تأمین، قیمتگذاری تصمیمات متمرکز و غیرمتمرکز، کانال فروش آنلاین، نظریه بازیها، رویکرد استکلبرگ،
عنوان انگلیسی
Price and Lead Time Decisions in a Dual-Channel Supply Chain with Traditional and Online Sales Channels Considering Centralized and Decentralized Conditions and Transportation Modes
چکیده انگلیسی مقاله
Today, with the rapid growth of Information Technology, manufacturers provide their products through online direct channels to the consumers as well as the traditional physical channels. In this study, a dual channel supply chain including one manufacturer and one retailer is considered. The manufacturer can sell his products in two ways: the traditional retail channel and online direct channel. It is assumed that the manufacturer offers his product on an online channel via two different transportation modes and correspondingly two different lead times. Initially, a decentralized supply chain is considered, and then it is assumed that the manufacturer is vertically integrated with the retailer in centralized supply chain. The first model is analyzed using the Stackelberg game approach with the manufacturer as the leader, and the second model is optimized using an integrated approach. Optimal decisions of prices and delivery lead times are determined. The major contribution of this paper is existence of two online channels with two different service levels. Our numerical studies reveals that the integration and coordination of the manufacturer and the retailer is beneficial for all members of the supply chain and significantly increase the profit of the whole supply chain.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیریت زنجیره تأمین, قیمتگذاری تصمیمات متمرکز و غیرمتمرکز, کانال فروش آنلاین, نظریه بازیها, رویکرد استکلبرگ
نویسندگان مقاله
مهدی سیف برقی |
دانشیار، دانشگاه الزهرا.
هاجر کفشیان اهر |
دانشجوی دکتری، دانشگاه الزهرا.
نشانی اینترنتی
https://jimp.sbu.ac.ir/article_101723_e1f1f77149167c8153cbada465205712.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات