|
تاریخ ادبیات، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأمّلی در شعر تعلیمی |
|
چکیده فارسی مقاله |
از جمله عرصههای تعامل علم و ادبیّات شعر تعلیمی است. در واقع، یکی از خدمتهای بزرگ ادبیّات به علم، حفظ و نگهداری آن از طریق منظومههای تعلیمی در طول قرنهای متمادی است. دیگر آنکه استفاده از شعر تعلیمی، از بهترین روشهای یادگیری محسوب میشود. با این وجود، این نوع شعر، که یکی از انواع چهارگانۀ شعر در جهان به شمار میآید، آنطور که باید مورد بررسی و پژوهش قرار نگرفته است. از این رو، مقالۀ حاضر میکوشد با تکیه بر دو ادبیّات غنی فارسی و عربی، ابعاد مختلف شعر تعلیمی و نقش و جایگاه آن را در تعلیم و تعلّم را مورد بررسی قرار دهد . |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
شعر، شعر تعلیمی، منظومه، تعلیم، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
شعر, شعر تعلیمی, منظومه, تعلیم |
|
نویسندگان مقاله |
جواد غلامعلیزاده | مربّی زبان و ادبیّات فارسی دانشگاه زابل
کبری روشنفکر | مربّی زبان و ادبیّات فارسی دانشگاه تربیت مدرّس
|
|
نشانی اینترنتی |
https://hlit.sbu.ac.ir/article_98708_85414df0ae0c553767574dd671715c33.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|