|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۷، شماره ۳۶ (۱۳۹۷)، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه مدل هویت برند و عوامل مؤثر بر آن: موردکاوی صنعت ارتباطات داده |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده پژوهش حاضر با تمرکز بر صنعت ارتباطات داده، به شناسایی مؤلفههای هویت برند در این صنعت و همچنین متغیرهای تأثیرگذار بر سازه هویت برند میپردازد. این پژوهش به روش کیفی انجام شده و از استراتژی مطالعه موردی بهره گرفته است. در انجام این مطالعه از منابع مختلف اطلاعاتی مانند اسناد کلان و استراتژیها و همچنین رویههای شرکتهای حاضر در صنعت، مصاحبه با مدیران شرکتها و مراجعه به وبسایت شرکتها استفاده شده است. نتایج مصاحبهها نیز از طریق نرمافزار MAXQDA کدگذاری شدهاند و ضمن انجام کدگذاری باز، انتخابی و محوری، مصاحبهها تحلیل شده است. یافتهها نشان میدهد در صنعت ارتباطات داده در ایران سازههای هویت دیداری، ارتباطات یکپارچه بازاریابی، کارکنان، ارکان جهتساز، اهداف و راهبردها، کیفیت، انسجام درونی، شخصیت برند و نمایندگان پشتیبانی و فروش تعریفکننده هویت برند هستند و سازههای خلاقیت و نوآوری، عامل زمان، ساختار مالکیتی، سیاستهای کلان دولت برای اپراتورها، حمایت دولت از برخی شرکتها و قدرت لابی آنها، وابستگی اپراتورها به شرکت مخابرات، توان و پشتوانه مالی و اندازه شرکت بر هویت برند آنها تأثیرگذار است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
برند، هویت برند، بازاریابی خدمات |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد رحیم اسفیدانی |
علی حاجی محمد علی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/30456/8372 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-1847797.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|