چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۷، شماره ۳۶ (۱۳۹۷)، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ارائه مدل هویت برند و عوامل مؤثر بر آن: مورد‌کاوی صنعت ارتباطات داده
چکیده فارسی مقاله چکیده پژوهش حاضر با تمرکز بر صنعت ارتباطات داده، به شناسایی مؤلفه‌های هویت برند در این صنعت و همچنین متغیرهای تأثیرگذار بر سازه هویت برند می‌پردازد. این پژوهش به روش کیفی انجام شده و از استراتژی مطالعه موردی بهره گرفته است. در انجام این مطالعه از منابع مختلف اطلاعاتی مانند اسناد کلان و استراتژی‌ها و همچنین رویه‌های شرکت‌های حاضر در صنعت، مصاحبه با مدیران شرکت‌ها و مراجعه به وب‌سایت شرکت‌ها استفاده شده است. نتایج مصاحبه‌ها نیز از طریق نرم‌افزار MAXQDA‌ کدگذاری شده‌اند و ضمن انجام کدگذاری باز، انتخابی و محوری، مصاحبه‌ها تحلیل شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد در صنعت ارتباطات داده در ایران سازه‌های هویت دیداری،‌ ارتباطات یکپارچه بازاریابی،‌ کارکنان،‌ ارکان جهت‌ساز، اهداف و راهبردها،‌ کیفیت،‌ انسجام درونی، شخصیت برند و نمایندگان پشتیبانی و فروش تعریف‌کننده هویت برند هستند و سازه‌های خلاقیت و نوآوری،‌ عامل زمان،‌ ساختار مالکیتی،‌ سیاست‌های کلان دولت برای اپراتورها، حمایت دولت از برخی شرکت‌ها و قدرت لابی آن‌ها،‌ وابستگی اپراتورها به شرکت مخابرات،‌ توان و پشتوانه مالی و اندازه شرکت بر هویت برند آن‌ها تأثیرگذار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برند، هویت برند، بازاریابی خدمات

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رحیم اسفیدانی |


علی حاجی محمد علی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/30456/8372
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-1847797.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات