این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
چشم انداز مدیریت دولتی
، جلد ۹، شماره ۳۵ (۲۰۱۸)، صفحات ۳۹-۰
عنوان فارسی
تحلیل ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر پذیرش خدمات عمومی الکترونیکی نوآورانه در ایران
چکیده فارسی مقاله
چکیده علیرغم مزایای متعدد پیادهسازی دولت الکترونیکی به ویژه در کشورهای در حال توسعه، خدمات الکترونیکی از پذیرش اندکی در میان شهروندان برخوردار است که این مسأله با افزایش فاصله از مرکز حاکمیت نیز تشدید میگردد. اهمیت توجه به این مسأله از آن روست که به عقیده صاحبنظران، موفقیت دولت الکترونیکی فقط منوط به حمایت و پشتیبانی دولت نیست بلکه تمایل کاربران به پذیرش خدمات دولت الکترونیکی را نیز شامل میشود. پژوهش حاضر برای حل این معضل به دنبال پاسخ به این پرسش است که چه عواملی باعث میشوند خدمات عمومی الکترونیکی نوآورانه مورد استفاده گسترده شهروندان قرار گیرد؟ در این راستا، متناسب با هدف و مسئله مورد نظر، استراتژی اصلی پژوهش، کثرتگرایی روششناختی با بهرهگیری همزمان از دو روش کیفی تحلیل مضمون و کمی مدلسازی ساختاری-تفسیری به صورت متوالی است. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که عوامل مؤثر در قالب پنج سطح کلی شامل سطوح «ارزشآفرینی خدمات نیازمحور بر پایه اعتماد عمومی»، «خروجیهای بلافاصله»، «نقش کلیدی بوروکراتهای سازمان»، «بسترهای تسهیلگری ارائه خدمات» و «متغیرهای مستقل» قابل دستهبندی میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خدمات عمومی- خدمات الکترونیکی- خدمات نوآورانه- پذیرش خدمات- نوآوری
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین اصلی پور |
محمدرضا زرگر |
نشانی اینترنتی
http://jpap.sbu.ac.ir/article/download/22864/7835
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-1327297.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات